Vull exportar. Què he de fer?

Share Button

2013-12-03 17.47.00Ahir (25.03.2014)  llegíem al diari Ara el següent titular: Les empreses exportadores alerten que les possibilitats de créixer a fora s’esgoten.

Les exportacions continuen sent un factor clau per a la recuperació econòmica del país, però al 2013 el seu creixement va ser inferior al del 2012, quan van aportar un 2,5% del PIB nacional, i les previsions per al 2014 no són molt més engrescadores. Així ho expressa Manel Xifra, president d’Amec  (Associació Multisectorial d’Empreses).

Amec calcula que només 6 de cada 10 de les seves empreses preveuen millorar les seves xifres d’exportació respecte a l’any anterior. Un dels factors causants d’aquesta tendència és la creixent i agressiva competència exterior que s’ha incrementat ràpidament després dels anys 2009 i 2010.

Amb tot, Xifra creu que les empreses catalanes i espanyoles tenen un posicionament clarament millorable a l’Àsia, on les vendes d’exportació només representen un 6% del total. El 57% de les vendes a l’exterior es queden a Europa, mentre que l’Amèrica llatina és la segona destinació amb un 11,8% de les vendes.

Així doncs, Àsia i en concret la Xina es mantenen com uns dels mercats més interessants a explorar i amb més potencial per a les empreses amb iniciativa exportadora. Però cal llegir entre línies, i tenir en compte, com diu l’article, que la competència cada vegada és més gran i les possibilitats d’exportació es redueixen, però no perquè hi hagi menys interès, sinó tan sols per la llei de l’oferta i la demanda.

Per tant, abans de posar-nos a exportar cal tenir certs punts en compte i realitzar certs passos :

  1. El nostre producte, pot ser interessant per al país d’arribada?
  2. Existeix ja un producte similar, marques de la competència?
  3. Dins del mercat, quin és el nostre nínxol?
  4. Quins costos tindran els primers passos per a l’exportació i com repercutirà això al preu del nostre producte?
  5. Quina estratègia he de seguir per tal de donar a conèixer el meu producte?

Totes aquestes preguntes i altres que puguin sorgir tenen resposta, però posa en evidència la necessitat d’estar preparat i conèixer el mercat i les nostres possibilitats abans d’exportar. Serà per tant molt convenient dur a terme un estudi de mercat i traçar un pla d’exportació per veure si el procés és factible, si s’han de fer canvis en el producte o en l’aproximació o bé si ho hem de deixar per més endavant. Exportar pot suposar un pas capital en el creixement de la teva empresa, però exportar per exportar sense haver fet cap previsió també pot suposar tot el contrari.

Si t’agradaria exportar i t’has plantejat alguna d’aquestes preguntes o després de llegir aquest article creus que no les tens resoltes, posa’t en contacte amb nosaltres i t’assessorarem de forma personalitzada i efectiva.

 

Share Button

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *