MEGALÒPOLI: Pequín-Tianjin-Hebei

Share Button

capçalera

Tots hem sentit a parlar en els últims anys del ràpid creixement de l’economia xinesa, que l’ha portat a posicionar-se com a segona economia mundial per darrere dels Estats Units, o fins i tot com a primera, segons alguns experts.

Però aquest ràpid creixement també comporta ràpides conseqüències i reptes, no només per a l’economia del gegant asiàtic, sinó també per al seu medi ambient i la qualitat de vida de la seva població.

Ciutats com la capital, Pequín, es troben avui dia pràcticament col·lapsades per la contaminació i la incapacitat d’absorbir la població dels voltants que es desplaça a les metròpolis per treballar. Al mateix temps, l’economia mundial està canviant també a gran velocitat i l’economia basada en l’exportació i la inversió de capital de les últimes dècades és cada vegada més inestable. És per això que calen nous models d’estructuració que fomentin la cooperació entre ciutats i regions, i que alleugin la pressió a les grans metròpolis, tant a nivell de circulació com a nivell mediambiental.

route 7th ringPer aquesta raó, el govern xinès durà a terme un nou pla de desenvolupament que consisteix en connectar les ciutats de Pequín i Tianjin amb la província de Hebei, mitjançant un nou cinturó. El ja batejat com a “Setè cinturó de Pequín” connectarà un territori creant, en certa manera, una megaciutat amb una població d’uns 130 milions de persones, mitjançant el que seran en realitat dues noves carreteres. La primera, de 940Km, passarà per Hebei creuant Langfang, Baoding, Zhuozhou, Chengde i Pinggu. La segona carretera, que s’espera que tingui uns 1250Km, també creuarà zones de Hebei, com ara Langfang, Baoding, Zhangjiakou, Chengde i Tangshan.

La planificació preveu que totes les línies de transport que inclouen el cinturó, trens i metro, que s’han de construir i que connectaran tota la zona, es veuran acabades abans dels 2020, i algunes estimacions preveuen que la nova via podria obrir ja al 2015.

Mentre els economistes celebren aquest nou pla del govern que hauria d’impulsar l’economia de la zona i situar-la al nivell de la pròspera àrea del Delta del riu de la Perla, els ambientalistes dubten de l’eficàcia del nou cinturó per reduir la contaminació, i fins i tot creuen que la podria agreujar. De fet, el quart i cinquè cinturó de Pequín que havien de millorar el trànsit a la capital, han tingut l’efecte contrari i l’han congestionat encara més.

Caldrà veure, doncs, si aquest nou pla faraònic del govern xinès té més efectes positius que negatius però, en qualsevol cas, demostra que el gegant asiàtic s’esforça en prolongar el seu creixement a llarg termini i situar-se, en un futur proper, com a primera economia mundial.

 

Fonts:

SOUTH CHINA MORNING POST: Beijing-Tianjin-Hebei megalopolis intended as showcase for economic reform

ECNC (China News Service) : 940-Km highway around Beijing to lift economy

CHINA DAILY: Beijing to Build Seventh Ring Road

THE NANFANG INSIDER: New Megacity To Include Beijing, Tianjin and Hebei with Population of 130 Million

Share Button

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *