El Boom del Comerç Internauta

Share Button

La Xina és el mercat al detall online més gran del món amb una previsió d’ingressos de més de 3 bilions de yuans el 2014, segons el Consell de Promoció del Comerç Internacional Xinès (CCPIT). De fet, la venda online ha superat els 0,63 bilions de yuans (79,4 milions d’euros) el segon semestre d’aquest any online-shopping, xifra que significa un 47,1% respecte el mateix període de l’any anterior. En total els ingressos de la venda de béns de consum a la Xina durant el segon semestre de 2014 suposa 6,2 bilions de yuans (6200 milions d’euros), segons l’oficina d’estadística xinesa. Per tant, la venda online representa més del 10% de les vendes de béns de consum. És la primera vegada que la venda per internet supera el 10% en un sol semestre.

La setmana passada, del 8 a l’11 de setembre, experts xinesos i internacionals en comerç online es van reunir a la ciutat de Xiamen, província de Fujian, durant la Fira Internacional xinesa sobre Inversió i Comerç per discutir els reptes del comerç transfronterer.

Dels 332 milions dels xinesos que compren per internet, cada vegada són més els que tenen un poder adquisitiu elevat, bons coneixements d’informàtica i cert sentit de la moda.

Per això, cada vegada són més les firmes europees que operen pàgines web en xinès per tal d’entrar al gegant asiàtic, així com les empreses xineses que es llancen al mercat internacional. Per una banda, la classe mitjana creixent a la Xina augmenta el seu poder adquisitiu i es pot permetre comprar productes estrangers i articles de luxe. Per l’altra, els productes xinesos són competitius i cada vegada de més qualitat. Aquests fets fan que el comerç online entre la Xina i la resta del món sigui cada vegada més profitós.

do not disturbTot i així, amb previsions més que positives sobre el futur de la venda online, encara són molts els reptes a superar quan s’intenta conquerir un mercat estranger via internet. Mercats com el català o l’espanyol són petits tant en població com en territorio, comparats amb la Xina, i els productes poden arribar a la seva destinació en qüestió de pocs dies. Però quan s’intenta entrar a mercats tan grans fa falta tenir bons col·laboradors locals, per fer front a reptes logístics, per exemple, i aconseguir limitar el temps d’espera d’arribada dels articles que el client ha comprat. També a nivell estatal els experts estan d’acord que és necessari una millor agilització de les duanes, així com unes tarifes més baixes que permetin l’impuls que la indústria necessita.

Un altres dels reptes a afrontar més comentats durant les jornades és el fet que els gustos varien molt entre l’Oest i la Xina i, per tant, és necessari adaptar l’oferta, localitzant el producte i l’estratègia de màrqueting. Per exemple, a l’hora de saber a qui dirgir les campanyes de màrqueting, és bo saber que, dins del mercat xinès, la dona ocupa el primer lloc en compres online i que els articles més buscats són els articles de roba (representen un 41% de les compres efectuades), les càrregues de mòbil en segon lloc (15,4%) i articles de bellesa (9,4%) completant el top 3.

En qualsevol dels casos, tant experts xinesos com internacionals creuen que no només tots els reptes són superables, sinó que el mercat és prou gran per a empreses locals com estrangeres. Dit això, si tens qualsevol dubte, o estàs interessat en la Xina i el mercat xinès, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres:

Info@baidewei.cat

FONTS

http://news.xinhuanet.com/english/indepth/2014-09/09/c_126968101.htm
Experts xinesos i internacionals es reuneixen a Xiamen, Xina, per discutir el present i el futur del mercat de la venda online.

http://www.iresearchchina.com/views/5826.html
La venda online de béns de consum creix un 47% respecte l’any anterior durant el segon semestre de 2014 a Xina.

http://www.iresearchchina.com/views/5748.html
La dona manté la primera posición en el rànquin de compres online, sobretot articles de roba, càrregues de telèfon i articles de bellesa.

Share Button

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *